Electronic Orange - ručně dělané analogové kytarové efekty, opravy, modifikace a servis
  en facebook instagram
\nn
2024

Poštovné je zdarma.

2022

12.12. Konečně je k objednání upravená verze Fuzz Face, nazvaná Diamond.

Jsme na Instagramu a Facebooku.

Al Anderson z The Wailers (Bob Marley) zaslechl Bananaboost kdesi v L.A. a hned si jeden objednal :)

2018

23.4. Máme 4 efekty v nové skupině Nicka Masona "Saucerful of Secrets". Lee Harris používá Pig Hoofy a Bananaboost a Gary Kemp používá náš Moon Vibe MkII.

2017

8.3. Už nebudeme opravovat efekty vyrobené po roce 2000.

2016

20.1. Gilmourish.com zveřejnili review našeho pedálu Bananaboostu.

2015

5.8. Andrzej Kwiatkowski poslal video, kde předvádí jak skvěle zní Pig Hoof MkII s BK Butler Tube driverem.

2.7. Do naší nabídky byla přidána nová verze našeho boosteru/fuzzu/equalizéru Bananaboost. Ten je založen na 18V Power Boostu, který používal například David Gilmour. Náš pedál je ovšem napájen pohodlnými 9V a napětí se zdvojuje teprve uvnitř.

1.1. Matt Sorum z Guns N'Roses vlastní dva naše pedály - Pig Hoof a Moon Vibe MkII.

2013

20.8. Gilmourish.com zveřejnili review našeho pedálu Moon Vibe MkII.

2.5. Gilmourish.com zveřejnili review našeho pedálu Pig Hoof MkII.

19.2. Jamstage.cz zveřejnili profi video našeho thereminu.

2012

03.11. Firma Widara uvedla na trh námi navržený model thereminu pod názvem Distant Voices.
Více v našem blogu.

Master volume na kytaru Danelectro DC59


Danelectro DC-59 je bezesporu klasika. Tuto papundeklovou, lehoučkou kytaru, nádherného vizuálního a poměrně fórového technického designu proslavil patrně nejvíc Jimmy Page. Používal jí hlavně podladěnou do ladění DADGAD, které okopíroval od Berta Jansche i s několika rify. V šedesátých letech na ní ale hrál kdekdo - George Harrison, Eric Clapton, Syd Barret atd. Před pár lety jsem ji viděl používat Marka Knopflera na jeho turné Shangri-La.

Já jsem si pořídil její první reissue před šesti lety přes eBay, poněvadž tady ještě neměla v Čechách zastoupení a jinak sehnat nešla. Hned jak přiletěla jsem ji celou rozmontoval, seřídil krk a ladění a od té doby hrála prostě sama. Dano DC-59 je kytara za pár tisícovek. Když se na ní podíváte z blízka tak je celkem jasné proč ... jenže ten čistý zvuk - silné, zvučné basy, teplé, cinkavé výšky plus velmi solidní sustain, to se prostě vyplatí. Když podladíte do DADGADu všechno nádherně rezonuje (kytara je v podstatě dutá).

Nejhezčí je na tomhle Danu mezipoloha - tedy oba rtěnkové (výrobce skutečně používal krytky na rtěnku jako pouzdra cívek) singly najednou. Problém je v tom, že mezipoloha nemá samostatné volume - a to je vážně problém, protože na rozdíl od Les Paula, kde se mezipoloha hraje spíš zřídka (výjimkou je patrně Peter Green - ten měl ale snímače v protifázi a to je naprosto jiné kafe), tady se na mezipolohu hraje hlavně - tedy spíš pořád. Kobylová poloha je příliš uječená a krková příliš akustická a málo průrazná.

Rozhodl jsem se tedy po šesti letech namontovat do Dana master volume knoflík, abych mohl pracovat s hlasitostí obou snímačů najednou.
Nejprve jsem na bílý kryt nakreslil místo pro volume tak, aby se neporušil estetický vzhled, protože ten je parádní (obr. 1) a poté kryt odsunul (obr. 2). Na krytu je upevněna většina elektroniky, proto je pod ní výřez do dutiny kytary (obr. 3), který je ovšem potřeba vypilovat tam, kde bude nový prvek (obr. 4). Jako potenciometr jsem zvolil 500k lineár (obyčejný z GM, nebylo třeba dlouhé závitové části) a napájel ho ke zbytku ovládání (obr. 5). Protože mě poslední dobou neposlouchají záda, Dano na nějaký čas vystřídá Les Paula a tahle úprava mi hodně pomůže ke klidu.
Electronic Orange: Master volume na kytaru Danelectro DC59Electronic Orange: Master volume na kytaru Danelectro DC59Electronic Orange: Master volume na kytaru Danelectro DC59
web-design: Electronic Orange, 2008-2025