Popis funkcí efektu
VOLUME (1)
Diamond uchovává výšky při stažené hlasitosti lépe než klasická Fuzz Face. Ta je při stažení "Volume" slyšitelně tlumí.
COLOR (2)
“Color” seřezává výšky. Křemíkové Fuzz Face mají nepříjemně tónované, bzučivé vyšší frekvence a ty se dají knoflíkem "Color" postupně seřezávat dál a dál až ke kompletně zataženému basovému zvuku.
FUZZZZ (3)
U klasické Fuzz Face je knoflík "Fuzz" prakticky k ničemu. Jednak má obrovský skok směrem vzhůru na pposledních dvou milimetrech dráhy a k tomu podstatně ořezává výšky. Nejlépe ho mít stále na plno, tak jako hlasitost.
Diamond má tohle kompletně vyřešené. Knoflík "Fuzzzz" stahuje gain rovnoměrně po celé dráze a nekrade výšky.
HBS / SINGLES SWITCH (4)
Klasická Fuzz Face má spoustu basů a to nefunguje dobře s humbuckery. Přepínač v poloze "Singles" ponechává klasický zvuk a v poloze "HBS" seřezává basy, takže když hrajete na humbuckery, zvuk se méně zahlcuje. Polohu "HBS" využijete i se singly, zvuk se pak blíží overdrive.
NAPÁJENÍ (5)
Diamond lze napájet z 9V baterie nebo pomocí 9V adaptéru. Vzhledem k minimální proudové náročnosti bude stačit libovolný 9V adaptér s barelovým jackem 5.5/2.1mm a správné polarity ("mínus ve středu barelu"). Baterie může být libovolného typu, laciné zinko-uhlíkové Green Cellky znějí o malinko lépe. Baterie se vypíná zastrčením napájecího jacku nebo vysunutím vstupního, nástrojového jacku.
TÓN KLASICKÉ “FUZZ FACE”
S knoflíky "Color" a "Fuzzzz" naplno a přepínačem v poloze "Singles" dosáhnete zvuku klasické Fuzz Face.
Další vlastnosti
TRIMRY UVNITŘ EFEKTU
Uvnitř efektu jsou dva trimry. Jedním můžete přenastavit míru basů, kterou seřezává přepínač v poloze "HBS" a druhým lze nastavit charakter zvuku - od hlasitějšího a méně komprimovaného k chlupatějšímu a tiššímu zvuku.
SPOLUPRÁCE S KYTAROVÝM VOLUME
Jednou z hlavních výhod klasické Fuzz Face je skvělá citlivost na nastavení kytarového volume. Fuzz může být vytočen úplně na plno a přesto se s malým stažením kytarového volume vyčistí do takřka čistého zvuku. Tuhle vlastnost má i Diamond.
ALERGIE NA BUFFERY
Tak, jako klasická Fuzz Face, ani Diamond nemá rád buffery zapojené před ním. Kazí mu zvuk a připraví ho o jednu z nejžádanějších vlastností - o spolupráci s kytarovým volume. Ta pak spadne někam na úroveň běžných overdrive efektů jako je Tube Screamer. Některé efekty (typicky Boss) jsou bufferované i ve vypnutém stavu a dáte-li je před Diamond, nebude hrát dobře. Pozor na to. Nejlépe ho dát dopředu, hned za wah.
VSTUPNÍ IMPEDANCE A SPOLUPRÁCE S WAHY
Tak, jako klasická Fuzz Face, i Diamond trpí malou vstupní impedancí, ze které wahy šílí a místo kvákání oscilují. Proto si hudebníci wahy upravují. U Diamondu to není potřeba, malinko stáhněte "Fuzzzz" nebo přepněte do můdu "HBS" a vstupní impedance vyletí nahoru a wah začne fungovat normálně.
VÝSTUPNÍ IMPEDANCE
Klasická Fuzz Face má jednu velmi nepříjemnou vlastnost - její výstpní impedance se značně zvedá se stažením jejího "Volume" směrem ke středu a to způsobuje změnu jejího zvuku při zapnutí efektu, který je hned za ní. Například s delayem bude hrát jinak než bez něj. U Diamondu jsem na tohle myslel a výstupní impedanci značně zmenšil, takže v běžných hladinách "Volume" zlobit nebude.
Technické parametry
Odběr proudu: 1.6 mA se zapnutou LED, 0.7 mA s vypnutou LED.
Vstupní impedance měřená při 1kHz:
- poloha “Singles”: 7 kΩ (max. “Fuzzzz”) - 105 kΩ (min. “Fuzzzz”)
- poloha “HBS”: 41 kΩ (max. “Fuzzzz”) - 110 kΩ (min. “Fuzzzz”)
Výstupní impedance měřená při 1kHz: 2 kΩ (max. “Vol.”) - 25 kΩ (střední “Vol.”).